A számítógépes szimulációk a korszerű mérnöki módszerek lehetősége, így a tűzvédelmi tervezés egyik legjobban felhasználható eszközei, amellyel a követelmények teljesítése mérnöki szemlélettel alakítható ki.
A kiürítési szimuláció során figyelemmel lehet kísérni előre meghatározott kiürítési változatok alapján a menekülés folyamatát és időtartamát tervezési feladatok vagy meglevő állapot ellenőrzése során. A kiürítés szimulációk segítségével realisztikusan modellezhető a menekülési útvonal és a személyek mozgása. Ennek segítségével az épület közlekedőinek gazdaságos kialakítása is meghatározható és tervezhetőek a kiürítéshez szükséges nyílászárók. Meglevő épületek során az eredmény alkalmazható a használat megfelelő meghatározásához vagy akár tűzvédelmi oktatásokhoz.
A tűz- és füstterjedés szimulációval komplett építmények tűzfolyamatai tervezhetőek, optimalizálható a hő- és füstelvezetési rendszer, a tartószerkezetek méretezése, és ellenőrizhetők a beavatkozási és kiürítési feltételek. A szimuláció tökéletes lehetőséget biztosít a tűzvédelmi rendszerek egymásra gyakorolt hatásainak vizsgálatára, biztonsági szint megadására és optimális rendszer kialakításra.
Természetesen a különböző tűzvédelmi szimulációk egyidejűleg is alkalmazható és úgy komplexen vizsgálhatóak a kialakítandó tűzvédelmi rendszerek.
A tűzvédelmi szimuláció segítségével elérhető eredmények:
- nagyobb befogadóképesség igazolása
- kiürítésre szolgáló útvonalak optimalizálása
- hő- és füstelvezető rendszerek optimalizálása – esetlegesen kedvezőbb áru rendszer
- acélszerkezetek védelmének optimalizálása, tűzkitét meghatározása – tűzvédő festék (részleges) elhagyása
- füstkötény falak elhagyása
Néhány saját példa szimuláció:
- Egy fiktív stadion kiürítése, amit egy konferencia előadáshoz készítettünk.
- Egy kiállító terem kiürítés ellenőrzése, füstterjedés vizsgálattal együtt, amely szintén egy konferenciára készült.
- Egy fesztiválsátor vizsgálata, a kültéri kordonozásokkal együtt szemléltetve azok visszahatását a sátor elhagyására.
A kiürítés szimulációk a Pathfinder programmal készültek, amelyet az amerikai Thunderhead Engineering Ltd. fejleszt.